- Vi nådde aldri de omsetningstallene vi hadde forventet, så det var bare å gi seg, opplyser Trond Frigaard til www.vvsforum.no
Markedet responderte ikke
PlussVVS har brukt millioner av kroner på markedsføring, men lykkes likevel ikke med å selge VVS-produkter på nettet. Dette til tross for at man var billigst av alle, i følge en påstand som Forbrukerrådet har gått god for.
- Jeg er både overrasket og skuffet over at vi ikke lykkes siden vi hadde gode produkter, gode priser og mye annet som fungerte, men det hjelper jo ikke så lenge markedet ikke responderer på det man gjør, sier Frigaard.
Dette gikk galt
- Hva gjorde dere galt?
- Vanskelig å si, men noe er det åpenbart. Jeg kan ha hatt for dårlig bransjekunnskap og så hadde vi kanskje ikke bred nok produktportefølje.
- Har du lært noe av å gå inn i en konservativ bransje som VVS-bransjen?
- Ja! Jeg skal aldri mer gå inn i en bransje der jeg ikke har høy kompetanse og bransjer der det er umulig å foreta endringer. VVS-bransjen virket fastlåst og vanskelig. Jeg er vant til å se muligheter, snu meg fort og finne nye løsninger om nødvendig. Det nyttet ikke denne gangen.
Nye investeringer
Trond Frigaard har startet 25 selskaper. De fleste går så det suser, så han syns det ikke er det minste merkelig at noe ikke lykkes en gang i blant. Slik er business og nå jakter han på nye, spennende investeringer.
- Tapene tok jeg i forbindelse med 2013-regnskapet, så dette er historie nå, understreker Trond Frigaard, som ikke vil si hvor mange millioner netteventyret har kostet. En del millioner er det.
Varelageret til PlussVVS selges nå ut på www.konkursnett.no
- Både skuffet og overrasket!
Nettbutikken PlussVVS er lagt ned. Butikken ble lansert med brask og bram i august 2010, men omsetningen har ikke svart til forventingene. Nå sitter eieren, Trond Frigaard tilbake både skuffet og overrasket, men en like blid Frigaard innrømmer samtidig at det har vært lærerikt å jobbe inn mot VVS-bransjen.
Denne artikkelen er over 8 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.