Oslo VVS-senter innreder nå en egen etasje over butikken på Furuset øremerket retur, overskudds og utstillingsvarer. – I Outlet-butikken skal kundene alltid finne produkter som er nedsatt fra 30-80 prosent, sier daglig leder Lars-Henrik Andresen til VVSforum.

Oslo VVS-senter er Norges største VVS-butikk med butikk og utstilling på 1200 m2.  Senteret fører alt fra de store til de mindre kjente merkevarene, men hvor kvalitet alltid er i fokus. Selskapet har i dag 14 ansatte, og nærmer seg 60 millioner i årlig omsetning. Nå supplerer de med en Outlet-butikk på 350 m2, som skal åpnes i løpet av kort tid. Et konsept Andresen har veldig stor tro på.

- Her skal vi selge egne produkter, eksempelvis når et møbel blir byttet ut i en av våre utstillinger, eller det kommer returvarer fra nettbutikken, vil de havne i Outlet-butikken en etasje opp. Dette vil gi butikken ytterligere et løft da den alltid vil være ferskvare som vises i butikken.

Vinn-vinn-situasjon
Også returprodukter fra de samarbeidende leverandørene, vil tilbys i Outlet-butikken. Vanligvis blir disse stående over lang tid, innen de til sist blir kastet. Nå kan de inngå avtale med Oslo VVS-senter, som kan tilby dem ut i markedet.

- De får omsatt produktene, vi tjener litt penger og kundene får gode varer til en rimelig pris. En vinn-situasjon for alle parter, og det er veldig i tråd med det store fokuset på bærekraft i bransjen.. Jeg har utelukkende fått positive tilbakemeldinger fra leverandørene på tiltaket, sier han.

Da VVSforum er innom, er lokalene i gang med å pusses opp, og Andresen regner med å kunne åpne dørene i løpet av september.

- Jeg er ikke i tvil om at det et behov, samt at det vil gagne hele driften vår. Om kunder synes produktene i butikken nede ikke matcher budsjettet, kan vi henvise dem til Outlet´n. Og tilsvarende om kunder ikke finner det de ønsker oppe, kan de henvises ned i butikken, sier Andresen.

4 segmenter
Med sitt nye tilbud, har Oslo VVS-senter fire pilarer å stå på: proff, privat , outlet  og nett.

- Under koronapandemien har nettbutikken hatt stor omsetnings økning,  Andresen kan fortelle at de også vil lansere en ny nettbutikk i løpet av året, som vil komplettere utsalget ytterligere. Proffmarkedet er allikevel det som har gitt oss størst vekst de siste årene, fortsetter Andresen.

- Mange rørleggere føler at de trenger en samarbeidspartner som kan hjelpe dem med den synlige delen av vvs-produktene. Forbrukere i dag er setter høye krav til valg av produkter og er ofte veldig oppdaterte på hva som finnes av produkter. Vi har fagfolk som har kompetanse og interessen som kreves for å følge denne utviklingen. Dette gir både rørlegger og forbruker trygghet rundt investeringen det er i å pusse opp  bad.

- Med Outlet får vi en enda mer komplett pakke som gjør Oslo vvs-senter interessant for både rørlegger og forbruker. Dette vil styrke vår posisjon som den ledende baderomsmbutikken i markedet, avslutter Andresen.