- Vi vet at vi kommer til å gå spennende tider i møte. Sammen med NRL og de andre VVS-kjedene har vi i samarbeid med Hartmark Consulting laget en bransjeanalyse, som viser at markedet er i endring. Salgsprosessen starter i større grad enn tidligere på nettet og marginene vil bli redusert, derfor tror vi at det blir mer og mer ressurskrevende å være tilstede på de riktige arenaene og sikre seg de rette betingelsene fremover.
Daglig leder i Bademiljø, John-Arne Eiken ser for seg en utvikling der VVS-bedriftene må tilhøre en sterk kjede dersom de fortsatt skal jobbe med varesalg.
- Alternativet er å gå i retning av å bli rene montører for IKEA eller andre netthandelsbedrifter eller spesialister, sier Eiken.

Daglig leder i Bademiljø, John- Arne Eiken mener at rørleggerbutikker i fremtiden vil ha enda større utbytte av å tilhøre en sterk kjede i fremtiden.
- Mer pressede marginer i fremtiden
VVSforum publiserte mandag en sak hvor daglig leder John-Arne Eiken i Bademiljø kunne fortelle om fulle ordrebøker for kjedens medlemsbutikker. Men Eiken forteller i samme intervju at bransjen står foran mange utfordringer med reduserte marginer, og hvor rørleggerne må ta noen viktige veivalg.
Denne artikkelen er over 8 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.