Administrerende direktør i Comfort-Kjeden lar seg imponere over hvordan kjedens nærmere hundre medlemmer håndterer en ny, og annerledes hverdag. - Jeg er dypt imponert over hvordan alle i kjeden håndterer denne krevende situasjonen. Optimismen blant medlemmene er stor, sier hun.
Det er over to uker siden myndighetene innførte strenge tiltak for å begrense smitterisikoen for koronaviruset. Comfort-Kjeden har tilpasset seg den nye hverdagen, og administrerende direktør, Kari Øgle Kjensberg roser medlemmene for deres innsats så langt.
- Jeg er dypt imponert over hvordan alle i kjeden håndterer denne krevende situasjonen. Optimismen blant medlemmene er stor, og det strømmer på med kreative idéer om hvordan vi kan bidra til å begrense smittespredning og hvordan vi kan tilby våre produkter og tjenester på nye måter. Det er skikkelig lagånd, sier Øgle Kjensberg.
Følger myndighetenes råd
Hun forteller at kjeden har tatt grep for å sikre at det skal være så trygt som mulig å gå på jobb i Comfort. Både i butikk, hjem til kunder og på byggeplass. Rørleggerne ringer kundene før besøk for å sjekke at de er friske, og i butikken desinfiseres flater og kortterminaler. Gulvene er også merket med «hold avstand»-klistremerker.
Det aller viktigste for oss er å ivareta ansattes sikkerhet, og at kundene våre føler seg godt og trygt ivaretatt. Vi følger alle rådene fra myndighetene om både hygiene og avstand, og oppfordrer alle til å slippe inn rørleggeren. Det er viktig at prosjekter ikke stopper helt opp nå, sier hun.
Vil pusse opp hyttebadet
Hun forteller at mange medlemmer har begynt med utkjøring av varer, og at nettsalget øker. Ute hos medlemmene er det store lokale forskjeller. Noen steder er «alt som før», mens andre merker økt etterspørsel etter blant annet nytt hyttebad.
- Vi har gjennomført noen felles tiltak i kjeden, men vi ser også at medlemmene våre ser ulike løsninger og muligheter i sine lokalmarkeder. På Comfort Notodden melder de blant annet om en økning i henvendelser fra hytte-eiere som vil bruke tiden nå på å få pusset opp badet på hytta når de uansett ikke kan bruke den. Mens Comfort Alta melder at alt nesten er som vanlig, forteller Øgle Kjensberg.
God dugnadsånd
Comfort Lier har også tilpasset seg en annerledes hverdag. Daglig leder Hilde Fjellvang Trydal er opptatt av å få frem de positive sidene med den nye situasjonen. Hun forteller at mange kunder har funnet inspirasjon til å gjøre enkle grep for å gi badet et løft.
- Jeg synes det er helt fantastisk å ha åpen butikk og se hvordan kunder faktisk tar ansvar. Vi holder avstand, bruker antibac og hansker. Det er smil å se, noe som jeg tenker er veldig viktig nå. Det er mye omsorg. Nordmenn er gode på dugnad, så dette har jeg troen på, sier Trydal.
Se video med Hilde Trydal her: https://www.facebook.com/watch/?v=236190987777487
- Våre medlemmer imponerer og er optimistiske
Administrerende direktør i Comfort-Kjeden lar seg imponere over hvordan kjedens nærmere hundre medlemmer håndterer en ny, og annerledes hverdag. - Jeg er dypt imponert over hvordan alle i kjeden håndterer denne krevende situasjonen. Optimismen blant medlemmene er stor, sier hun.
Denne artikkelen er over 4 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Fyller 40 år, men ser bare fremover