
-Vi trenger en ny varmepumpe på Fornebu, sier prosjektleder Claus Heen i Bærum Fjernvarme, her fotografert ved siden av varmepumpa på 8,3 MW som ble installert i 2006 (foto: Oddvar Lind).
Ny varmesentral og varmepumpe prosjekteres
03.12.07: Det er stor aktivitet på Fornebu for øyeblikket. Bærum fjernvarme driver anleggsaktivitet på 7-8 forskjellige områder. De er knyttet til flere boligområder og næringsbygg som reises på det gamle flyplassområdet. -Vi skal snart starte prosjekteringen av neste varmesentral på området, der vi også skal ha inn en relativt stor varmepumpe. Den skal supplere eksisterende anlegg for å dekke behovet for fjernvarme og fjernkjøling de nærmeste årene, sier prosjektleder Claus Heen i Bærum fjernvarme som står bak utbyggingen på Fornebu.
Denne artikkelen er over 9 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Rørleggeren er boligeierens viktigste rådgiver

![BD Sentrert blå (3)-1[1]](https://img1.custompublish.com/getfile.php/5482895.2971.uszzjb7la7aput/0x70/6501917_5482895.jpg)