Statsbygg har inngått avtale med GK som leverandør av bygningsautomasjon til nytt regjeringskvartal. Dette er den andre av i alt ni tverrgående tekniske entrepriser i regjeringskvartal-prosjektet. Tidligere har Schindler blitt tildelt kontrakten for levering av heiser.
Kontrakten omhandler bygningsautomasjon med noen tilstøtende elektrotekniske systemer og omfatter:
- Nødlysanlegg
- Brannalarmanlegg
- Programdistribusjon
- Talevarslingsanlegg
- Elektronisk skilting
- SD-anlegg og automatisering



![BD Sentrert blå (3)-1[1]](https://img1.custompublish.com/getfile.php/5482895.2971.uszzjb7la7aput/0x70/6486039_5482895.jpg)