Strategiseminaret fokuserer på markedsutvikling, langsiktig planlegging i egen bedrift og kartlegging av hvilke muligheter som finnes i bedriftens lokale marked. Bransjeanalysen viser at forbrukerne blir mer bevisste, konkurransen øker og det stilles større krav til innovasjon. En god strategi skal og bør bidra til å forberede bedriften på disse utfordringene. Strategikonferansene er første del av et to-trinns tilbud for å øke bevisstheten om egen strategi og planlegging blant NRL`s medlemsbedrifter.De to konsulentselskapene SINTEF MRB og Gustav Käser Training International deler konferansedagene. Både SINTEF og Gustav Käser tilbyr en videreføring av strategiarbeidet. Det vil opprettes lokale strategigrupper på 10-12 deltakere, hvor dere kan få individuell hjelp til å styrke bedriften. Disse vil møtes 5-6 ganger i løpet av året. Kilde: Nrl Foto: Nrl
Bevisstgjøring og repetisjon skaper fokus!
29.01.08: Det første strategiseminaret i NRL-regi har nettopp gått av stabelen. Tilbakemeldingene er entydig positive, og flere ga uttrykk for at de tok med seg noen verdifulle verktøy hjem til bedriften. NRL arrangerer til sammen 10 slike seminarer på ulike steder i landet i løpet av 2008.
Denne artikkelen er over 7 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.