- Vårt mål er å ligge i forkant av utviklingen og derfor er det med glede vi kan informere om at vi med hjelp fra Innovasjon Norge og det norske selskapet Netfair AS kan tilby en digital messeplattform som et supplement til den fysiske messen i 2021.
Det opplyser messearrangøren i en melding.
- Vi i Bygg Reis Deg jobber hver eneste dag med å utvikle møteplasser som styrker konkurransekraften til norsk byggenæring og vi gjør det vi kan for at både utstillere og besøkende oppnår dette, skriver de videre.
- Det siste året har lært oss å ta i bruk nye kommunikasjonsverktøy og gitt oss muligheten til å delta på ulike digitale møteplasser. Selv om alle gleder seg til å møtes på fysiske arrangementer tror vi morgendagen krever at vi omstiller oss og tilbyr slike løsninger også for våre messer.
Med denne messeplattformen på plass kan arrangøren tilby fysisk og digital deltagelse både som besøkende og utstiller. Det innebærer at man kan utvide markedet og bidra til at flere utstillere og besøkende kan møtes på en hybrid versjon av Bygg Reis Deg messen, i 2021.
Den digitale messeplattformen vil være åpen for søk og forespørsler fra og med 1.oktober til og med 1.desember 2021. Under messedagene 20.-23. oktober vil både den digitale og fysiske delen være bemannet. Her kan man oppleve direkte presentasjoner og aktiviteter enten i messehallen på Norges Varemesse eller via din egen digitale plattform.
- Vi håper at både utstillere og besøkende setter pris på dette tilbudet og skal sørge for at utstillingen og det faglige programmet blir av best mulig kvalitet både for profesjonelle og private aktører enten du velger å delta fysisk eller digitalt, skriver arrangøren til slutt i meldingen.