Comfort F. Jørgensen i Halden har ikke blitt like berørte av koronakrisen som de trodde de ville bli, og henter nå tilbake et flertall av de ansatte som var permitterte. Mange prosjekter går som vanlig, og prosjektleder Per Jørgensen mener situasjonen har gått overraskende bra. Jørgensen er også fornøyd med å være medlem av Comfort-Kjeden i krisetider og poengterer at rørleggerforretninger står sterkere sammen i en kjede.
Vi fikk sjokk da koronaen kom og opplevde ordresvikt og prosjekter som stoppet opp. Det ble også færre private oppdrag. Som resultat av det måtte vi permittere åtte medarbeidere. Nå har situasjonen tatt seg opp, vi driver bra og jeg vil si at det har gått veldig bra med tanke på at vi først trodde at vi ville bli veldig berørte av koronakrisen. Nå har vi tilbakekalt nesten alle ansatte som var permitterte, sier Per Jørgensen, formann og prosjektleder hos Comfort F. Jørgensen.
Han forteller videre at Comfort Halden er i gang med et nytt prosjekt som omfatter oppussing av bad i et borettslag. Prosjektet hadde oppstart 20. april, og de var spente på om de fikk gå i gang med det sett i lys av dagens situasjon.
KF Entreprenør og Halden Boligbyggelag lagde en plan for hvordan vi skal oppføre oss under koronatiden, med vekt på renhold, avstand og opprettholdelse av smitteverntiltakene, og fikk kommunelegen med på denne planen. Takket være planen godkjente borettslaget at prosjektet kunne igangsettes. Vi så blant annet på hvor mange vi kan være inne på et bad samtidig.
Jørgensen påpeker at flere av deres prosjekter nå går som vanlig, og at Comfort Halden også har et annet prosjekt som gjelder oppussing av leilighetsbad. Her har de kommet litt over halvveis i oppussingen av 112 bad. I dette prosjektet ble det også laget en tiltaksplan for de som ikke kan bo hjemme under prosjektet.
Bygger sterkere merkevare i en kjede
Jørgensen forteller at de hos Comfort Halden er veldig fornøyde med å være medlemmer av Comfort-Kjeden, som de har vært lojale medlemmer av siden kjeden ble etablert.
Som en liten forretning har vi nytte av å være med i en kjede og vi har god dialog med Comfort-Kjeden. Vi sparrer med andre medlemmer og har blant annet fått hjelp med våre datasystemer. Medlemmene er flinke til å hjelpe hverandre, så lenge vi er ydmyke nok til å spørre om hjelp. Jeg mener vi er sterkere sammen, sier Jørgensen.
Kari Øgle Kjensberg, administrerende direktør i Comfort-Kjeden, er glad for at medlemmene ser verdi i samarbeidet og påpeker at Comfort-Kjeden jobber hardt for å bistå medlemmene i krisetider.
Det er viktig for oss at medlemmene våre er fornøyde og opplever trygghet knyttet til det å være medlem av en kjede. Vi ønsker å bistå der vi kan og hjelpe medlemmene med å holde forretningene i gang. Vi får også mange positive tilbakemeldinger fra kunder, så vi er veldig stolte av våre medlemmer, sier Kjensberg.
Comfort Halden er som medeiere i VVS Norge åpne for filosofien til selskapet, og Per Jørgensen mener at et innkjøpssamarbeid er styrkende for store og små rørleggerforretninger i markedet.
Vi møter presset fra andre bransjer bedre sammen. Jeg tror på merkevarebygging og Comfort er en kjent kjede med en solid merkevare. De står for kvalitet og rørleggere med butikk. Å være medlem av Comfort styrker navnet vårt og hva kundene tenker på når de tenker rørlegger. Det er en fordel, avslutter Jørgensen.
Vi fikk sjokk da koronaen kom og opplevde ordresvikt og prosjekter som stoppet opp. Det ble også færre private oppdrag. Som resultat av det måtte vi permittere åtte medarbeidere. Nå har situasjonen tatt seg opp, vi driver bra og jeg vil si at det har gått veldig bra med tanke på at vi først trodde at vi ville bli veldig berørte av koronakrisen. Nå har vi tilbakekalt nesten alle ansatte som var permitterte, sier Per Jørgensen, formann og prosjektleder hos Comfort F. Jørgensen.
Han forteller videre at Comfort Halden er i gang med et nytt prosjekt som omfatter oppussing av bad i et borettslag. Prosjektet hadde oppstart 20. april, og de var spente på om de fikk gå i gang med det sett i lys av dagens situasjon.
KF Entreprenør og Halden Boligbyggelag lagde en plan for hvordan vi skal oppføre oss under koronatiden, med vekt på renhold, avstand og opprettholdelse av smitteverntiltakene, og fikk kommunelegen med på denne planen. Takket være planen godkjente borettslaget at prosjektet kunne igangsettes. Vi så blant annet på hvor mange vi kan være inne på et bad samtidig.
Jørgensen påpeker at flere av deres prosjekter nå går som vanlig, og at Comfort Halden også har et annet prosjekt som gjelder oppussing av leilighetsbad. Her har de kommet litt over halvveis i oppussingen av 112 bad. I dette prosjektet ble det også laget en tiltaksplan for de som ikke kan bo hjemme under prosjektet.
Bygger sterkere merkevare i en kjede
Jørgensen forteller at de hos Comfort Halden er veldig fornøyde med å være medlemmer av Comfort-Kjeden, som de har vært lojale medlemmer av siden kjeden ble etablert.
Som en liten forretning har vi nytte av å være med i en kjede og vi har god dialog med Comfort-Kjeden. Vi sparrer med andre medlemmer og har blant annet fått hjelp med våre datasystemer. Medlemmene er flinke til å hjelpe hverandre, så lenge vi er ydmyke nok til å spørre om hjelp. Jeg mener vi er sterkere sammen, sier Jørgensen.
Kari Øgle Kjensberg, administrerende direktør i Comfort-Kjeden, er glad for at medlemmene ser verdi i samarbeidet og påpeker at Comfort-Kjeden jobber hardt for å bistå medlemmene i krisetider.
Det er viktig for oss at medlemmene våre er fornøyde og opplever trygghet knyttet til det å være medlem av en kjede. Vi ønsker å bistå der vi kan og hjelpe medlemmene med å holde forretningene i gang. Vi får også mange positive tilbakemeldinger fra kunder, så vi er veldig stolte av våre medlemmer, sier Kjensberg.
Comfort Halden er som medeiere i VVS Norge åpne for filosofien til selskapet, og Per Jørgensen mener at et innkjøpssamarbeid er styrkende for store og små rørleggerforretninger i markedet.
Vi møter presset fra andre bransjer bedre sammen. Jeg tror på merkevarebygging og Comfort er en kjent kjede med en solid merkevare. De står for kvalitet og rørleggere med butikk. Å være medlem av Comfort styrker navnet vårt og hva kundene tenker på når de tenker rørlegger. Det er en fordel, avslutter Jørgensen.