Rørleggerkjedens digitale satsing startet for alvor i 2019 og tas nå enda et skritt videre. De nye nettsidene er utarbeidet i tråd med kundenes nye forbrukervaner og forventninger, med fokus på brukervennlighet og forståelse. - Vi ønsker å vise at Comfort-Kjeden er en faghandel og det tryggeste valget, også digitalt.
Målet med de nye nettsidene og den digitale satsingen er å virkelig vise kundene at Comfort-Kjeden er det tryggeste valget og en faghandel også på nett, med de beste nettsidene i VVS-bransjen. Vår digitale satsing gjør også at vi blir mer tilgjengelige for kundene når de trenger det, sier Helle Nerli Bjanes, prosjektleder for comfort.no.
Nerli Bjanes jobber som digital markedsansvarlig hos Comfort og har ledet prosjektet med de nye nettsidene sammen med markedssjef Marit Brennsletten-Jensen. Selskapet Epinova har stått for det tekniske med god bistand fra Northern Beat på design.
Epinova og Northern Beat er eksperter på å sy sammen digitale plattformer med forbrukeren i fokus. Jeg er glad for at vi nå har en nettside som i større grad gjenspeiler Comfort sin fagekspertise og vi ser at dette kommer medlemmene våre til gode, sier Nerli Bjanes.
Comfort-Kjedens økende digitale satsing startet i januar 2019, da rørleggerkjeden lanserte tjenesten Klikk & hent. Med den nye nettsiden har antall besøkende på siden steget med 231 prosent. Klikk & hent-løsningen til Comfort har også vært en suksess med høye konverteringsrater.
Dette er en økning vi er veldig fornøyde med, og vi vil fortsette den gode trenden fremover. Med de nye nettsidene ønsker vi å ta større eierskap til den digitale delen av kundereisen vår, som vi vet blir en stadig viktigere del av kjøpsprosessen, sier markedssjef Marit Brennsletten-Jensen.
Medlemmene er Comfort-Kjedens konkurransefortrinn
Nerli Bjanes forteller at de nye nettsidene også får tydeligere frem Comfort-Kjedens medlemmer med fagfolk og rørleggere i spissen, da det er dette som er kjedens konkurransefortrinn og kjernekompetanse.
I arbeidet med de nye nettsidene har medlemmene blitt involvert, slik at de virkelig får skinne ved å kunne bygge sitt eget innhold på nett og ta en større rolle i nettbutikken. Det er relativt unikt å satse på involvering av medlemmene på denne måten, og målet er å synliggjøre verdien kundene får i butikk. Vi ville sette ord på det butikkene kan hjelpe med og vise den ulike ekspertisen i butikkene, sier Cecilie Tveter, senior interaksjonsdesigner/fagleder UX i Northern Beat, som er utviklerfirmaet til Comfort-Kjeden.
Tveter forteller at de begynte med å utvikle en database med detaljert produktinformasjon, som gir oversikt og viser relasjoner mellom de ulike produktene. Målet er at Comfort-Kjeden skal kunne gi samme gode veiledning på nett som de gjør i butikk. Et annet fokus med de nye nettsidene har vært å se på hvordan Comfort-Kjeden kan tilby relevante tjenester, som montering, rørleggerarbeid og tjenester knyttet til varme og inneklima.
Større ansvar for hele kjøpsopplevelsen
Nerli Bjanes sier at fokuset til de nye nettsidene har vært på brukervennlighet og forståelse, og å gi kundene hjelp til å finne frem til det de ønsker. Målet har vært å gi kundene god informasjon og hjelp gjennom hele handleprosessen, der kundene skal få følelsen av at de får den samme hjelpen som de får i butikk.
Vi klarer med de nye nettsidene å presentere produkter på en mer spennende måte. Vi har nye produktsider og gir nå så mye informasjon om produktene som mulig. Det inkluderer spesifikasjoner, detaljer og egenskaper ved hvert produkt. Selv om kundene ikke kan kjenne på produktene som i butikk vil de kunne se produktet i store bilder og få en følelse av å se produktet i full størrelse.
Nettsidene viser videre flere liknende produkter slik at kundene kan ta beslutninger basert på flere valg og mer informasjon. Det har også blitt større fokus på inspirasjon.
Vi tar større ansvar for hele kjøpsopplevelsen, og hjelper kundene videre. Vi har også inspirasjonsartikler og råd fra rørleggere knyttet til de ulike produktene, så vi får frem inspirasjon bedre enn før. Vi er opptatte av å alltid være i utvikling og vi har fortsatt store planer for comfort.no, avslutter Nerli Bjanes.
Målet med de nye nettsidene og den digitale satsingen er å virkelig vise kundene at Comfort-Kjeden er det tryggeste valget og en faghandel også på nett, med de beste nettsidene i VVS-bransjen. Vår digitale satsing gjør også at vi blir mer tilgjengelige for kundene når de trenger det, sier Helle Nerli Bjanes, prosjektleder for comfort.no.
Nerli Bjanes jobber som digital markedsansvarlig hos Comfort og har ledet prosjektet med de nye nettsidene sammen med markedssjef Marit Brennsletten-Jensen. Selskapet Epinova har stått for det tekniske med god bistand fra Northern Beat på design.
Epinova og Northern Beat er eksperter på å sy sammen digitale plattformer med forbrukeren i fokus. Jeg er glad for at vi nå har en nettside som i større grad gjenspeiler Comfort sin fagekspertise og vi ser at dette kommer medlemmene våre til gode, sier Nerli Bjanes.
Comfort-Kjedens økende digitale satsing startet i januar 2019, da rørleggerkjeden lanserte tjenesten Klikk & hent. Med den nye nettsiden har antall besøkende på siden steget med 231 prosent. Klikk & hent-løsningen til Comfort har også vært en suksess med høye konverteringsrater.
Dette er en økning vi er veldig fornøyde med, og vi vil fortsette den gode trenden fremover. Med de nye nettsidene ønsker vi å ta større eierskap til den digitale delen av kundereisen vår, som vi vet blir en stadig viktigere del av kjøpsprosessen, sier markedssjef Marit Brennsletten-Jensen.
Medlemmene er Comfort-Kjedens konkurransefortrinn
Nerli Bjanes forteller at de nye nettsidene også får tydeligere frem Comfort-Kjedens medlemmer med fagfolk og rørleggere i spissen, da det er dette som er kjedens konkurransefortrinn og kjernekompetanse.
I arbeidet med de nye nettsidene har medlemmene blitt involvert, slik at de virkelig får skinne ved å kunne bygge sitt eget innhold på nett og ta en større rolle i nettbutikken. Det er relativt unikt å satse på involvering av medlemmene på denne måten, og målet er å synliggjøre verdien kundene får i butikk. Vi ville sette ord på det butikkene kan hjelpe med og vise den ulike ekspertisen i butikkene, sier Cecilie Tveter, senior interaksjonsdesigner/fagleder UX i Northern Beat, som er utviklerfirmaet til Comfort-Kjeden.
Tveter forteller at de begynte med å utvikle en database med detaljert produktinformasjon, som gir oversikt og viser relasjoner mellom de ulike produktene. Målet er at Comfort-Kjeden skal kunne gi samme gode veiledning på nett som de gjør i butikk. Et annet fokus med de nye nettsidene har vært å se på hvordan Comfort-Kjeden kan tilby relevante tjenester, som montering, rørleggerarbeid og tjenester knyttet til varme og inneklima.
Større ansvar for hele kjøpsopplevelsen
Nerli Bjanes sier at fokuset til de nye nettsidene har vært på brukervennlighet og forståelse, og å gi kundene hjelp til å finne frem til det de ønsker. Målet har vært å gi kundene god informasjon og hjelp gjennom hele handleprosessen, der kundene skal få følelsen av at de får den samme hjelpen som de får i butikk.
Vi klarer med de nye nettsidene å presentere produkter på en mer spennende måte. Vi har nye produktsider og gir nå så mye informasjon om produktene som mulig. Det inkluderer spesifikasjoner, detaljer og egenskaper ved hvert produkt. Selv om kundene ikke kan kjenne på produktene som i butikk vil de kunne se produktet i store bilder og få en følelse av å se produktet i full størrelse.
Nettsidene viser videre flere liknende produkter slik at kundene kan ta beslutninger basert på flere valg og mer informasjon. Det har også blitt større fokus på inspirasjon.
Vi tar større ansvar for hele kjøpsopplevelsen, og hjelper kundene videre. Vi har også inspirasjonsartikler og råd fra rørleggere knyttet til de ulike produktene, så vi får frem inspirasjon bedre enn før. Vi er opptatte av å alltid være i utvikling og vi har fortsatt store planer for comfort.no, avslutter Nerli Bjanes.