Flyet fra Gardermoen kom ikke lenger enn til Skagerak rett utenfor Østfold-kysten, før det måtte snu. Turen gikk så tilbake over Østfold og Hedmark, før det igjen var landet på Gardermoen.
Det var Dagbladet som først skrev om do-problemene på flyet.
kommunikasjonsrådgiver Fatima Elkadi i Norwegian sier til NRK at det var en teknisk feil på toalettet, og at flyet måtte returnere til Gardemoenfor å fikse problemet.
Måtte fly tilbake til Gardermoen
Flyturen, som skulle vart i litt over to timer, varte bare i en drøy time, før flyet var tilbake på Gardermoen.
Administrerende direktør i rørleggerbedriften Rørkjøp, Frank Olsen, forteller til nrk.no at det var god stemning på flyet, på tross av at de måtte snu.
Vi skulle gjerne ha fikset toalettene, men det måtte dessverre gjøres fra utsiden og vi tok ikke sjansen på å sende ut en rørlegger i line på 10 000 meter. Det ble sporty og god stemning i flyet med ironien i tette toaletter, sier han til Dagbladet.
Reparatørene på Gardermoen fikset raskt problemene, og rundt klokken tolv kunne flyet nok en gang ta fatt på reisen, skriver nrk.no.

Adm.direktør i rørleggerbedriften Rørkjøp, Frank Olsen, forteller at tross doproblemer i flyet, og at kjedens rørleggere ikke klarte å fikse problemet, var det god stemning blant reisegjengen.
Dotrøbbel for Rørkjøps rørleggere
Et fly fra Norwegian måtte lørdag snu i Skagerak på grunn av trøbbel med toalettene. Ombord var det 84 rørleggere fra Rørkjøp, men selv de klarte ikke å fikse doproblemene i og fra luften.
Denne artikkelen er over 7 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.