NRL jakter i første omgang på rørleggere innenfor tre hovedområder.

- Tradisjonelle rørleggeroppgaver. Vi ser blant annet etter en person som har interesse for oppussing av bad og kjøkken og som gjerne deler råd og tips for å forebygge vannskader.

- Klima, energi og miljø. Satser din rørleggerbedrift innenfor vannbåren varme og energi? Utfasing av oljefyr og inneklima er tilbakevendende tema hver høst. Med politiske målsettinger om å redusere CO2 utslipp fra fossilt brensel, forventer vi at stadig flere har spørsmål i forhold til hvordan de skal gå frem og hva rørleggeren kan bidra med. Du har kompetanse til å veilede og jobberfaring innenfor området.

- Produkteksperten. Hvorfor skal folk kjøpe vvs-utstyr gjennom fagfolk med faste grossistforbindelser? Uten å angripe verken byggevarekjeder eller nettforhandlere vet du svaret.

Typiske arbeidsoppgaver for kampanjens temaeksperter vil være å bidra med kommentarer i forbindelse med noen planlagte medieutspill, det være seg i avisartikler eller kanskje også i forbrukerprogram på TV. Det er også aktuelt å bruke ekspertene som frontfigur for noen små opplysningsfilmer tilpasset web-format. Virker det spennende eller skremmende? Skikkelig medietrening blir en del av opplegget og kandidatene slipper å produsere mediemateriell selv - det utarbeides som en del av kampanjen.

Spørsmål knyttet til kampanjen og søknad om stillingen som ”skikkelig rørlegger” kan rettes til kommunikasjonssjef Tirill Ilebekk Hansen i NRL. Tirill.i.hansen@nrl.no eller tlf 23 08 76 62 Mobil: 97 71 22 15