Fauske Rør lanserer en ny tjeneste hvor man kan bestille en digital rørlegger. - Koronaen ga fart til idéen om å hjelpe kundene enkelt og effektivt med en digital rørlegger uten å være ute på besøk hos dem. Det gjør vi med mobilen og apper som er lett tilgjengelig for alle, sier Tommy Mosti i Fauske Rør AS.
I vår startet rørleggermester Tommy Mosti og de 5 kollegaene i Fauske Rør med å teste ut interessen hos kundene for å få hjelp, tips og råd av en rørlegger ved hjelp av en videosamtale på mobilen.
Fra flytting av kjøleskap til vann på hytta
- Vi får henvendelser fra kunder som som ønsker hjelp med alt fra å få veiledning i
å stenge vannet til et kjøleskap med vann- og isdispenser, til å finne en godløsning for å legge inn vann på hytta. Kundene er veldig fornøyd med at jeg kan hjelpe dem raskt og effektivt uten at jeg er fysisk til stede, forteller digital rørlegger Tommy Mosti.
Kunden med kjøleskapet skulle flytte en vegg på kjøkkenet, og på veggen sto et kjøleskap tilkoplet vann. I løpet av få minutter med mobilen hadde digital rørlegger både fått se hvordan røropplegget ser ut, veiledet kunden i å stenge hovedkranen og å koble fra vannet til kjøleskapet.
Med over 20 års erfaring som rørlegger og rørleggermester gir Tommy Mosti tips og råd, og han loser kundene trygt gjennom mindre operasjoner som de fleste kan gjøre selv.
- Hvis det viser seg at rørlegger likevel må rykke ut for å gjøre jobben, sparer kunden både tid og penger, fordi vi fikk avklart hva som skulle gjøres i forkant, sikkert, enkelt og greit, legger han til.
Bestiller tid rett i rørleggerens kalender
Mange kunder ønsker å diskutere mulige løsninger med en rørlegger. Da er det både praktisk å kunne vise rommet, røropplegget og VVS-utstyret med mobilen.
- Digital rørlegger er ikke en akutt-tjeneste, men en tjeneste hvor kundene bestiller tid i forkant. Så er det en vannlekkasje hvor vannet spruter, ring oss på vanlig måte, og vi rykker ut, understreker Mosti.
Saken fortsetter under bildet:
- Med digital rørlegger ønsker vi å hjelpe kundene våre på nye og mer effektive måter, sier daglig leder og rørleggermester Bård Lyng Olsen i Fauske Rør AS[/caption]
Bestillingen gjøres i rørleggerens kalender som ligger på nettsidene digitalrorlegger.no. Her kan kundene enkelt velge et tidspunkt som passer for dem, også på ettermiddager og kvelder for dem som ønsker tid etter ordinær arbeidstid. Om etterspørselen etter tjenesten på ettermiddag- og kveldstid blir større, økes også kapasiteten tilsvarende.
Koronaen inspirerte til nytenking
Idéen til digital rørlegger fikk Fauske Rør lenge før hele landet stengte ned under koronaen i mars i fjor. Pandemien har gjort kundene klare til å bestille digitale tjenester, også fra håndverkere.
- Å tilby en tjeneste som digital rørlegger er et ledd i vår satsning på å hjelpe kundene våre på nye og effektive måter ved å bli mer digitale. Vår rørleggerbedrift ønsker å være i forkant og møte de nye behovene i markedet, sier daglig leder og rørleggermester Bård Lyng Olsen i Fauske Rør.
Han erfarer at den nye tjenesten er godt mottatt av kundene fordi digital rørlegger er enkel å bruke og gjør faglige råd fra rørleggeren enda mer tilgjengelig enn før.- Vi får også henvendelser fra andre steder i landet enn Fauske. Siden tjenesten er digital kan vi også hjelpe kunder over hele landet, sier daglig leder Bård Lyng Olsen.
I vår startet rørleggermester Tommy Mosti og de 5 kollegaene i Fauske Rør med å teste ut interessen hos kundene for å få hjelp, tips og råd av en rørlegger ved hjelp av en videosamtale på mobilen.
Fra flytting av kjøleskap til vann på hytta
- Vi får henvendelser fra kunder som som ønsker hjelp med alt fra å få veiledning i
å stenge vannet til et kjøleskap med vann- og isdispenser, til å finne en godløsning for å legge inn vann på hytta. Kundene er veldig fornøyd med at jeg kan hjelpe dem raskt og effektivt uten at jeg er fysisk til stede, forteller digital rørlegger Tommy Mosti.
Kunden med kjøleskapet skulle flytte en vegg på kjøkkenet, og på veggen sto et kjøleskap tilkoplet vann. I løpet av få minutter med mobilen hadde digital rørlegger både fått se hvordan røropplegget ser ut, veiledet kunden i å stenge hovedkranen og å koble fra vannet til kjøleskapet.
Med over 20 års erfaring som rørlegger og rørleggermester gir Tommy Mosti tips og råd, og han loser kundene trygt gjennom mindre operasjoner som de fleste kan gjøre selv.
- Hvis det viser seg at rørlegger likevel må rykke ut for å gjøre jobben, sparer kunden både tid og penger, fordi vi fikk avklart hva som skulle gjøres i forkant, sikkert, enkelt og greit, legger han til.
Bestiller tid rett i rørleggerens kalender
Mange kunder ønsker å diskutere mulige løsninger med en rørlegger. Da er det både praktisk å kunne vise rommet, røropplegget og VVS-utstyret med mobilen.
- Digital rørlegger er ikke en akutt-tjeneste, men en tjeneste hvor kundene bestiller tid i forkant. Så er det en vannlekkasje hvor vannet spruter, ring oss på vanlig måte, og vi rykker ut, understreker Mosti.
Saken fortsetter under bildet:
- Med digital rørlegger ønsker vi å hjelpe kundene våre på nye og mer effektive måter, sier daglig leder og rørleggermester Bård Lyng Olsen i Fauske Rør AS[/caption]
Bestillingen gjøres i rørleggerens kalender som ligger på nettsidene digitalrorlegger.no. Her kan kundene enkelt velge et tidspunkt som passer for dem, også på ettermiddager og kvelder for dem som ønsker tid etter ordinær arbeidstid. Om etterspørselen etter tjenesten på ettermiddag- og kveldstid blir større, økes også kapasiteten tilsvarende.
Koronaen inspirerte til nytenking
Idéen til digital rørlegger fikk Fauske Rør lenge før hele landet stengte ned under koronaen i mars i fjor. Pandemien har gjort kundene klare til å bestille digitale tjenester, også fra håndverkere.
- Å tilby en tjeneste som digital rørlegger er et ledd i vår satsning på å hjelpe kundene våre på nye og effektive måter ved å bli mer digitale. Vår rørleggerbedrift ønsker å være i forkant og møte de nye behovene i markedet, sier daglig leder og rørleggermester Bård Lyng Olsen i Fauske Rør.
Han erfarer at den nye tjenesten er godt mottatt av kundene fordi digital rørlegger er enkel å bruke og gjør faglige råd fra rørleggeren enda mer tilgjengelig enn før.- Vi får også henvendelser fra andre steder i landet enn Fauske. Siden tjenesten er digital kan vi også hjelpe kunder over hele landet, sier daglig leder Bård Lyng Olsen.