Mulighetene for IoT-basert teknologi er uendelige. Ved å analysere sanntidsdata kan man forutse problemer innen de oppstår. Med FM Mattssons nye system Tronic WMS utnyttes digitaliseringens muligheter med tilkoblede kraner for det offentlige rom.
Ved hjelp av den data man innhentet fra kranene kan man i tillegg til å optimalisere vann- og energiforbruk også lese ut andre data som kan være til stor hjelp i planleggingen av vedlikehold og bygningens utforming. Initiativet er et eksempel på hvordan digitalisering kan bidra til smartere og mer bærekraftige samfunn.
Det stilles i dag høye krav til kraner for offentlige miljøer hvor mange mennesker oppholder seg samtidig, f.eks. baderom og toaletter i næringsbygg, sykehus og svømmehaller. Samtidig kan vedlikeholdet være ineffektivt da det er basert på manuelle kontroller. Risikoen er at feil ikke blir rettet i tide, noe som kan koste både penger og bidra til en dårligere kundeopplevelse.
FM Mattssons elektroniske produkter for offentlige rom kobles opp via mobilnettet til vår IoT (Internet of Things) baserte plattform Tronic WMS.
Prosjektet har gitt oss helt ny innsikt i hvordan digitaliseringen kan bidra til en mer effektiv og smartere vedlikehold av offentlige installasjoner, hvor vi kan spare miljøet, tilby mer kostnadseffektive tjenester til våre kunder og faktisk tilby en bedre opplevelse for alle de menneskene som bruker disse fasilitetene. Men dette er bare begynnelsen på vår digitale reise. Vi vil nå se på det neste trinnet og ser store muligheter til å øke det økosystem som vi nå har begynt å bygge med Telia til nye aktører, sier Frank Rälg, leder for forretningsutvikling hos FM Mattsson Mora Group i en pressemelding.
Ved hjelp av den data man innhentet fra kranene kan man i tillegg til å optimalisere vann- og energiforbruk også lese ut andre data som kan være til stor hjelp i planleggingen av vedlikehold og bygningens utforming. Initiativet er et eksempel på hvordan digitalisering kan bidra til smartere og mer bærekraftige samfunn.
Det stilles i dag høye krav til kraner for offentlige miljøer hvor mange mennesker oppholder seg samtidig, f.eks. baderom og toaletter i næringsbygg, sykehus og svømmehaller. Samtidig kan vedlikeholdet være ineffektivt da det er basert på manuelle kontroller. Risikoen er at feil ikke blir rettet i tide, noe som kan koste både penger og bidra til en dårligere kundeopplevelse.
FM Mattssons elektroniske produkter for offentlige rom kobles opp via mobilnettet til vår IoT (Internet of Things) baserte plattform Tronic WMS.
Prosjektet har gitt oss helt ny innsikt i hvordan digitaliseringen kan bidra til en mer effektiv og smartere vedlikehold av offentlige installasjoner, hvor vi kan spare miljøet, tilby mer kostnadseffektive tjenester til våre kunder og faktisk tilby en bedre opplevelse for alle de menneskene som bruker disse fasilitetene. Men dette er bare begynnelsen på vår digitale reise. Vi vil nå se på det neste trinnet og ser store muligheter til å øke det økosystem som vi nå har begynt å bygge med Telia til nye aktører, sier Frank Rälg, leder for forretningsutvikling hos FM Mattsson Mora Group i en pressemelding.