Korsbakken Bad har passert den anselige alderen av 45 år, men er sprekere og mer viril enn noen gang. Vi skal tilby forbrukeren komplette baderom, understreker senior Arne Korsbakken og junior Lars Korsbakken.

-  Vi har lyttet til markedet, influensere og trendskapere for å få nye impulser i tillegg til VVS-butikkene. På den måten kan vi være i forkant av det forbrukeren etterspør. Og selv om vi er «House of brands» med et bredt sortiment fra ulike kvalitetsprodusenter, er fokuset i enda større grad på at det er Korsbakken Bad som leverer badet.

Derfor bygger de nå en mer tydelig profil og et varemerke rundt Korsbakken Bad som skal understreke denne satsingen.

Lars påpeker viktigheten av synlighet, og som han føler de allerede begynner å se resultatet av.

- Vi sier at vi ikke bare er i VVS-bransjen lenger, men har dreid over til interiørbransjen. Vi skal være gode på å komponere badet.

Saken fortsetter under bildet:

Tilstede på jubileet var også Norges Hyggeligste Håndverker 2021,Hussen El Haddaoui ( t.h). Han har totalrenovert badet til influenser Erland Elias, med mange produkter fra nettopp Korsbakken Bad.[/caption]

Jubileumsfest
Jubileet ble markert med hyggelig lag med inviterte gjester, hvor Arne Korsbakken fortalte litt om historien, men først og fremst deres tanker for framtiden. Til å underholde gjestene under kvelden hadde de invitert den kjente komikeren Christian Michelsen.

-  De første 30 årene var vi en kranleverandør, og mange kjenner oss nettopp som det. For 12-13 år siden tenkte vi at krana hører jo til servanten, og vi konkluderte med at det var viktig å kunne levere den også. Siden har det bygd på seg med et stadig bredere produktsortiment, som resulterte i at tanken om å kunne tilby noe mer komplett oppsto.

Og som tenkt så gjort. Tidligere leverte Korsbakken Bad fem ulike kataloger til forhandlerne, nå er alt samlet i én – i tillegg har de designet et lekkert interiørmagasin for inspirasjon til forbrukeren. Et verktøy de vil bruke veldig aktivt framover, presiserte han.

-  Folk vil ha drømmebadet sitt, men de vet ikke hvordan det er før de får se det. Vi hjelper dem å finne det!

Saken fortsetter under bildet:

Komiker Christian Mikkelsen, skapte god stemning blant deltagerne på jubileet.[/caption]

Proffene er partnerne
Han understreket at proffene fortsatt er partnerne deres, mens forbrukeren er deres felles kunde.

- Det er der markedet vårt ligger. Det favner både private, utbyggere og entreprenører som skal bygge gode baderom for å kunne selge leilighetene sine. Da må produktene passe sammen og være noe de liker, det er den oppgaven vi nå har påtatt oss!

Arne Korsbakken på podiet.[/caption]