- Den norske delen av GROHE har flyttet inn i nye lokaler. Dette skjer som en del av en tilpasning til endringer i sanitærbransjen, og målet er å styrke vekstpotensialet ved å etablere sterke partnerskap med kundene, med fokus på enda bedre service og en styrket merkevareopplevelse, skriver produsenten i en pressemelding.

Organisasjonskartet i Norge ser nå slik ut:


Leder for Norden og Baltikum, Poul Christian Pedersen, sier i meldingen at de med den nye organisasjonen ønsker å understreke at GROHE fortsatt ser Norge som et viktig marked med betydelig vekstpotensial.

- Dette skal utnyttes ved å etablere sterke partnerskap med både nåværende og nye kunder for å skape felles suksess og fremgang. I forbindelse med organisasjonsendringene har vi etablert et nytt kontor på Karoline Kristiansens Vei 8 i Oslo, hvor vi deler lokaler med en annen stor aktør i sanitærmarkedet, Dansani, forteller Pedersen. 

Dedikert team
Med ansvar for henholdsvis eksternt salg og back-office, vil Bjørn-Erik Kjøle og Torger Strandli lede et dedikert team som skal sikre kundene daglig service og forbedret merkevareopplevelse i et fleksibelt og skreddersydd samarbeid. Dette eamet består av, Area Sales Manager + KAM A&D Ingunn Sviland, Project Manager Per-Kristian Grøttumsbråten, og Field Service Specialist, Stian Sødermann

Teamet inkluderer også Maria Bossi, som er Leader, Customer Service i både Sverige og Norge.

Hovedkontor i København
Den norske delen av organisasjonen inngår i en samlet organisasjon for Norden og Baltikum (NOBA), som har hovedkontor i København. Her er flere fellesfunksjoner samlet, som de enkelte landene kan dra nytte av.

Som en del av endringen har leder av GROHE Danmark, Poul Christian Pedersen, nå ansvar for hele NOBA. I perioden 2008 til 2010 var han ansvarlig for det norske markedet, og han vender derfor tilbake til et marked han kjenner godt. Mette Nielsen, som er Marketing Leader for Danmark, får nå også ansvar for hele NOBA.

- Målet for den nye organisasjonen er å effektivisere samarbeidet i regionen på tvers av markedene ved å dele best practice og styrke synergiene av innsatsen i de enkelte landene. Vi har kommet godt i gang og kan allerede se en rekke positive resultater av organisasjonsendringen og effektiviseringene. Derfor ser vi frem til å fortsette reisen, påpeker Pedersen avslutningsvis i meldingen.