- Grundfos Extranet kom i ny og forbedret versjon tidligere i år og nå ser vi at løsningen i stadig større grad brukes av enda flere kunder til å finne informasjon om produktene våre, sier Jon Øyvind Bendiksen, Operations manager og ansvarlig for E-handel i Grundfos Norge i en pressemelding.

Grundfos effektiviserer kundebehandlingen. Leverandøren har klart å få flere og flere henvendelser om pris, produkttilgjengelighet, sporing av ordre og informasjon om tidligere fakturaer over til deres Extranet.

Bendiksen forteller at de har hatt en god økning i antall brukere av systemet i løpet av det siste året.

For 9 måneder siden lanserte Grundfos Norge en ny og oppdatert versjon av Grundfos Extranet. Løsningen har et forbedret brukergrensesnitt, og er et viktig ledd i arbeidet med å serve kundene på en best mulig måte. Kundene slipper å vente på tilgjengelig ressurs i kundesenteret men kan selv finne svar, 24 timer i døgnet.

- Løsningen har eksistert i flere år, men med de forbedringene som er gjort, er det langt flere som nå ser nytten. Produktsøk basert på NRF-nr. er en nyhet vi er glade for å presentere nå i november, sier Bendiksen.

- Ambisjonen vår er å gi kunden en god opplevelse i ethvert møte med oss. Det skal være så raskt og effektivt som mulig, uten at det går på bekostning av kvaliteten. Vi ser at Grundfos Extranet i mange tilfeller nettopp gir svaret på det kundene søker etter, og raskere kan det knapt bli, avslutter Bendiksen.