Omsetningen sank fra 245 millioner svenske kroner i fjor til 204 millioner svenske kroner i år – i tredje kvartal.
Overskuddet ble derimot på 11 millioner svenske kroner mot 1 million kroner i 2011. Bakgrunnen for at dette er mulig, ligger det faktum at det er foretatt store interne besparelser.
Hafa Bathroom hadde et tap på 20 millioner svenske kroner de ni første månedene i for. I år er dette snudd til en gevinst på ni millioner kroner, så man har tydeligvis jobbet bra på mange områder.
- Det er en effektiv kostnadskontroll som er årsaken til at vi har snudd utviklingen, skriver eieren av Hafa Bathroom Group, Ratos, i sin regnskapsrapport.
Bakgrunnen for salgsnedgangen er at byggeaktiviteten svikter i de nordiske markedene.

Hafa Bathroom Group ved daglig leder Vidar Hofseth i Norge, selger blant annet Westerbergs produkter i det norske markedet.
Hafa selger mindre, men skaper bedre resultater
Hafa Bathroom Group, som har varemerkene Hafa og Westerberg i sn portefølje, har lagt fram resultatene for tredje kvartal. Tallene viser at gruppen selger mindre, men at man skaper bedre resultater enn tidligere.
Denne artikkelen er over 8 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.