Etter tidenes økning i omsetning i 2020 med en resultatforbedring på over 50 millioner fra 2019 til 2020, setter nå Heidenreich fokus på kompetanseheving blant de ansatte på dagsorden. Vi etablerer Heidenreich skolen som vil være et kompetansesenter for egne ansatte, med en digital lærings- og utviklingsplattform, sier adm.direktør Bjørn Moen.
- Her skal våre ansatte kan få tilpasset en læringsplan utfra den enkeltes stillingsrolle og behov. I Heidenreich er det fokus på å levere kvalitet og kompetanse til våre kunder, sier Moen til VVSforum.
Kompetanse og utvikling er viktig for trivsel og resultater
- Markedet krever stadig mer, så kompetansekravene øker i alle funksjoner.I tillegg er styret og ledelsen i Heidenreich opptatt av å beholde dyktige ansatte, og da må den enkelte få muligheten til å utvikle seg og styrke sin kompetanse, sier Moen.
Den nye læringsportalen og plattformen skal være et viktig virkemiddel for å sikre kompetanseheving gjennom hele ansettelsesforholdet, fra man er nyansatt til man går av med pensjon. Kompetansehevingen vil gjøres både som e-læring, seminarer, klasserom, praktiske øvelser etc., og alt vil administreres gjennom en digital plattform hvor den enkelte har full oversikt over sine kompetanseplaner, målsetninger og måloppnåelse.
Hele organisasjonen står på
- Alle ansatte forsetter å imponere og viser også i 2021 at de har en fantastisk stå på vilje.
For Heidenreich ble 2020 et spennende omsetnings- og resultatmessig år.Til tross for lavere markedspriser i 2020 opplevde vi tidenes økning i omsetning, og oppnådde en resultatforbedring på over 50 millioner fra 2019 til 2020, understreker Moen.
- Det har først til at forventningene våre til 1. kvartal 2021 har vært skyhøye, og vi er svært fornøyd med fortsatt god vekst i et nedadgående marked. Vi har en vekst på nesten 15% så langt i år, og dette tilsier at vi fortsetter å ta markedsandeler.
Tror veksten har en forklaring i høy trivsel
Bjørn Moen mener at en viktig bidragsyter til at de fortsetter den lønnsomme veksten, er dyktige kolleger og ansatte trives på jobb.
- En intern undersøkelse gjennomført i siste halvdel av 2020 viste en overordnet trivsel og tilfredshet på hele 4,5 på en skala fra 1 til 5. Det er også svært gledelig at ansatte er stolte av å jobbe i Heidenreich, med en score på hele 4,6, forteller en stolt Moen.
- Her skal våre ansatte kan få tilpasset en læringsplan utfra den enkeltes stillingsrolle og behov. I Heidenreich er det fokus på å levere kvalitet og kompetanse til våre kunder, sier Moen til VVSforum.
Kompetanse og utvikling er viktig for trivsel og resultater
- Markedet krever stadig mer, så kompetansekravene øker i alle funksjoner.I tillegg er styret og ledelsen i Heidenreich opptatt av å beholde dyktige ansatte, og da må den enkelte få muligheten til å utvikle seg og styrke sin kompetanse, sier Moen.
Den nye læringsportalen og plattformen skal være et viktig virkemiddel for å sikre kompetanseheving gjennom hele ansettelsesforholdet, fra man er nyansatt til man går av med pensjon. Kompetansehevingen vil gjøres både som e-læring, seminarer, klasserom, praktiske øvelser etc., og alt vil administreres gjennom en digital plattform hvor den enkelte har full oversikt over sine kompetanseplaner, målsetninger og måloppnåelse.
Hele organisasjonen står på
- Alle ansatte forsetter å imponere og viser også i 2021 at de har en fantastisk stå på vilje.
For Heidenreich ble 2020 et spennende omsetnings- og resultatmessig år.Til tross for lavere markedspriser i 2020 opplevde vi tidenes økning i omsetning, og oppnådde en resultatforbedring på over 50 millioner fra 2019 til 2020, understreker Moen.
- Det har først til at forventningene våre til 1. kvartal 2021 har vært skyhøye, og vi er svært fornøyd med fortsatt god vekst i et nedadgående marked. Vi har en vekst på nesten 15% så langt i år, og dette tilsier at vi fortsetter å ta markedsandeler.
Tror veksten har en forklaring i høy trivsel
Bjørn Moen mener at en viktig bidragsyter til at de fortsetter den lønnsomme veksten, er dyktige kolleger og ansatte trives på jobb.
- En intern undersøkelse gjennomført i siste halvdel av 2020 viste en overordnet trivsel og tilfredshet på hele 4,5 på en skala fra 1 til 5. Det er også svært gledelig at ansatte er stolte av å jobbe i Heidenreich, med en score på hele 4,6, forteller en stolt Moen.