- Derfor satser vi nå mer på Ifö som en merkevare enn på enkeltprodukter.

– Hvordan er utgangspunktet for denne satsningen ved starten av 2011, Thor-Leiv Larsen?
– Den er god. Vi omsatte for 120 millioner kroner i 2010, vi er på plass i nye lokaler i Grenseveien 86 C med kontor og showrom, og vi har produktnyheter som skal bidra til god økning.

– En av nyhetene er Ifö Clean porselen med ekstra glatt glasur som er lettere å holde ren. Vi har også nye baderomsmøbler i 50 cm bredde, et svar på behovet i de mange små leiligheter som bygges. Dessuten har vi en ny møbelserie som vi kaller Ifö Parade.

– Hva forventer dere av baderomsmarkedet i år?
– Viktige indikatorer som boligpris og bilsalg er positive. Folk bruker mer penger på badet og er villige til å investere mye i et stort og fint bad. Design kommer høyt opp på kundens kravliste, og der er vi sterke. For tiden er det høyt trykk i Stavanger og bedring på Vestlandet og i Trøndelag, men fremdeles litt tregt på Østlandet.

Ifö Sanitær produserer på to steder i Sverige. Fabrikken i Bromölla produserer 1,4 millioner enheter porselen, mens fabrikken i Mörrum produserer dusjer, badekar og rustfritt. Det eneste Ifö ikke lager selv er kraner.

– Og nå skal det bli mer blest om Ifö-navnet, lover Thor-Leiv Larsen.