Korsbakken har lenge vært en solid leverandør av armaturer og dusj. I fjor passerte selskapet 70 millioner kroner i omsetning, og veksten fortsetter.
Solide saker
Nå forsterkes fokus på at de kan levere helheten av synlige produkter, og tar steget opp til å bli en enda mer komplett leverandør av synlige produkter til faghandelen i VVS-bransjen.
- Dusj og armaturer er vi sterke på fra før. Damixa er et godt eksempel på det. Nå kommer møbler for fullt, og vi kan sette sammen helt spesielle løsninger og komponere en symfoni av produkter som spiller på lag med og harmonerer med kundens ønsker. Vi skal være en partner og ressurs for rørleggerbedriftene som kjøper våre produkter, forteller Arne Korsbakken til VVS Forum.
Det er gjort avtaler med forskjellige kvalitetsleverandører innen ulike nisjer som utfyller hverandre. Utvalget spenner fra det helt dagligdagse til svært raffinerte og eksklusive løsninger.
Saken fortsetter under bildet:
Farver og mønstre: Det er en god utvikling for farger og mønster på baderommet, og spesielt på gjestetoalettet der det er mulig å leke litt mer med farger og spennende og morsomme produkter, som denne signert Bathco.
Unik og raffinert
Et godt eksempel på dette er Bathco, som i tillegg til et flott utvalg servanter også tilbyr forlokkende design og varierte løsninger.
- For de som er ute etter det aller ypperste innen frittstående servanter på plate elle møbel, kan man velge den unike serien som er dekorert av kunstnere som Javier Mariscal. Dette er helt enestående servanter, alle er forskjellige og dekorert med hånd av kunstneren. Man kan også ta den helt ut og bestille en servant fra Bathco med ditt eget mønster, som kunstneren igjen tolker og overfører til servanten, forteller Lars Korsbakken.
Denne leveres i en flott forpakning som gir en intens kvalitetsfølelse, fullt på høyde med hvordan Apple emballerer sine produkter for å knytte emosjonelle bånd med sine kunder.
Rigger for vekst
En rekke spennende leverandører er på plass, og flere skal inn. Samtidig bygges showrommet om.
- Vi rigger for videre vekst. Nå tilbys enda høyere effektivitet enn tidligere, og logistikkløsninger som vil gjøre våre kunder enda mer konkurransedyktige.
- Vi selger merkevarene under paraplyen Korsbakken Bad. Vi har merkevarer som vi er stolte å selge, kan fortelle hvor dette er produsert og ta kundene med på fabrikkbesøk. De får hjelp og vi har det aller meste på lager. Vi har gjort betydelige investeringer i logistikk og løsninger, noe som er en god forsikring både for våre kunder og sluttbrukeren.
Saken fortsetter under bildet:
Blir mer synlig: Korsbakken går i jubileumsåret fullt og helt inn for å bli en totalleverandør innen synlige løsninger. Dette er for eksempel Merkur møbelsett i hvit høyglans. Skuffer med demping. Integrerte grep. Leveres i størrelsen 60, 80, 100, 120 og 120cm med dobbel servant. Bildet viser enkel servant 120 cm.
Showroom i fokus
Fra å ha produkter oppdelt enkeltvis, skal det nå satses mer på å vise hele løsninger på hvordan man kan sette sammen produktutvalget. Møbler, blandet med armaturer, servanter og andre relevante synlige produkter vil komme til sin rett i det nye showrommet, som er under planlegging nå. Korsbakken har leid profesjonelle interiørdesignere til å gjøre den jobben.
- Meningen er at her kan rørleggere og butikkansatte komme å se alle våre produkter få inspirasjon. Målet vårt er bidra til at faghandelen i VVS-bransjen styrkes og er konkurransedyktig. Derfor er det etter vår mening viktig å jobbe sammen og på lag for å utvikle oss enda sterkere mot sluttbruker, sier Arne Korsbakken.
Helt på nett
Det er ikke bare showrommet som fornyes. Nettsiden er ny og støtter opp om faghandelens hverdag og kampanjer.
- Folk har forventninger når de klikker seg videre fra våre forhandlere og til oss. Vi må ligge på samme nivå, gjerne enda bedre enn våre samarbeidspartnere. Sammen er vi sterkere, informasjonen er lett tilgjengelig, forteller Lars Korsbakken.
- I praksis vil informasjon om kampanjer ligge godt eksponert hos Korsbakkens hjemmeside, men med link til kjedene, utdyper salgssjef Lars Korsbakken.
Kampanjer blir mer målrettet og linken fra hjemmesider og kampanjer går rett til kjøpsknappen hos våre forhandlere, understreker Lars Korsbakken.

Som far så sønn: Salgssjef Lars Korsbakken og daglig leder Arne Korsbakken forteller om selskapets ekspansive strategi.
Korsbakken satser på flere synlige produkter
Det er betydelige endringer på gang hos Korsbakken. En tydelig strategi ligger til grunn for bedriftens ekspansive satsing på flere synlige produkter nå i jubileumsåret det er hele 40 år siden starten.
Denne artikkelen er over 8 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.