Arrangøren gikk i forkant ut med en målsetning om å nå 55.000 besøkende i løpet av messedagene, men besøkstallet i helgen var noe dårligere en forventet. Forbrukerne sviktet mer en man hadde trodd på forhånd, og tallene viser faktisk en nedgang på 20 prosent fra 2011. Totalt var forbrukertallene 6.246, men antall fagbesøkende var 44.715 noe som er opp fem prosent fra sist messe, opplyser bygg.no.
- Dette kan vi si oss godt fornøyde med. Alle vi har vært i kontakt med i løpet av messedagene har vært tilfredse med både antallet besøkende, men ikke minst også med hvem som besøkte messen, sier Gavelstad til bygg.no.
- Det har vært en bevisst strategi å nå en større del av proffmarkedet, og det har vi helt klart lyktes med. Dette er også noe utstillerne har vært fornøyde med, legger Gavelstad til.
Tall fra bygg.no som viser den daglige trafikken:
Besøkstallene dag for dag:
Onsdag: 7.232 (6.191 i 2011)
Torsdag: 11.450 (10.726 i 2011)
Fredag: 13.421 (12.199 i 2011)
Lørdag: 9.967 (11.731 i 2011)
Søndag: 8.891 (9.601 i 2011)
Totalt: 50.961 (50.448 i 2011)
Over 50.000 besøkte Bygg Reis Deg
Bygg Reis Deg 2013 trakk totalt 50.960 personer til Norges Varemesse i løpet av de fem dagene messen varte. Opptellingen viser en nedgang i antall forbrukerebesøk, men en økning i antall proffbesøkende fra 2011, noe som også har vært arrangørens mål.
Denne artikkelen er over 8 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.