Med et samlet kjøp på nærmere én milliard kroner gjør VVS Norge til den største kunden hos grossisten Brødrene Dahl i 2019.
Det skriver VVS Norge i en pressemelding torsdag.
Medlemsbedriftene i VVS Norge leverte en vekst på flere hundre millioner kroner i løpet av fjoråret og telleren stoppet på nærmere én milliard kroner i kjøp fra hovedgrossisten Brødrene Dahl. Det imponerer VVS Norge-sjefen Thorbjørn Theie.
- Etableringen av VVS Norge handlet om å sikre konkurransekraften for våre medlemsbedrifter i et stadig mer utfordrende marked. Vi så tidlig et behov for å rydde opp i en jungel av leverandører og ulike avtale- og rabattstrukturer. Valget av en hovedsamarbeidspartner skulle bidra til bedre betingelser, struktur og effektive prosesser for våre medlemsbedrifter i Bademiljø og Comfort. Fjorårets tall viser at vi til de grader har nådd målene vi satte oss for samarbeidet. Dette er takket være solid innsats fra alle parter, og jeg er stolt over hva vi har fått til sammen, sier Theie.
Det var ved inngangen til fjoråret at Comfort-kjeden gikk inn i VVS Norge og ble dermed en del av et innkjøpssamarbeid med Bademiljø. Brødrene Dahl var valgt som hovedleverandør med en langsiktig avtale, som skal reforhandles i løpet av noen år. Medlemsbedriftene fikk tilgang til et grunnsortiment med gode betingelser, og samtidig anledning til å benytte andre leverandører for å tilpasse sortimentet til det lokale markedet.
- Vi satt oss et ambisiøst mål om økt kjøp på 150 millioner kroner for 2019 fra Brødrene Dahl. Vi leverte definitivt på dette, uten at jeg vil avsløre nøyaktig hvor vi landet. Dette sier noe om engasjementet og lojaliteten hos våre medlemsbedrifter, sier Theie.
Foruten gode betingelser, har den langsiktige avtalen gjort det mulig å jobbe mot felles mål, kunnskapsdeling og effektivisering. Theie ser frem til å videreutvikle samarbeidet i 2020.
- Vi skal fortsette å utfordre alle våre leverandører, og skal samtidig bidra til å videreutvikle den gode starten. I tillegg til en fortsatt god utviklingen i salget, skjer det mye spennende på produktsiden og strategiske endringer som våre medlemsbedrifter vil få glede av.
Også Brødrene Dahl, som er en del av Dahl Optimera-konsernet, er godt fornøyde med resultatene av samarbeidsavtalen med VVS Norge i 2019.
- VVS Norge kom inn som et friskt pust i VVS-bransjen og har bidratt til at vi alle har måttet tilpasse oss og tenke nytt. Det er kunde som byr på tøffe diskusjoner, men alltid med en profesjonalitet og en lojalitet til planene som er lagt. Det er imponerende hva vi har klart å få til sammen, sier Asbjørn Vennebo, konsernsjef i Dahl Optimera Norge.
Det skriver VVS Norge i en pressemelding torsdag.
Medlemsbedriftene i VVS Norge leverte en vekst på flere hundre millioner kroner i løpet av fjoråret og telleren stoppet på nærmere én milliard kroner i kjøp fra hovedgrossisten Brødrene Dahl. Det imponerer VVS Norge-sjefen Thorbjørn Theie.
- Etableringen av VVS Norge handlet om å sikre konkurransekraften for våre medlemsbedrifter i et stadig mer utfordrende marked. Vi så tidlig et behov for å rydde opp i en jungel av leverandører og ulike avtale- og rabattstrukturer. Valget av en hovedsamarbeidspartner skulle bidra til bedre betingelser, struktur og effektive prosesser for våre medlemsbedrifter i Bademiljø og Comfort. Fjorårets tall viser at vi til de grader har nådd målene vi satte oss for samarbeidet. Dette er takket være solid innsats fra alle parter, og jeg er stolt over hva vi har fått til sammen, sier Theie.
Det var ved inngangen til fjoråret at Comfort-kjeden gikk inn i VVS Norge og ble dermed en del av et innkjøpssamarbeid med Bademiljø. Brødrene Dahl var valgt som hovedleverandør med en langsiktig avtale, som skal reforhandles i løpet av noen år. Medlemsbedriftene fikk tilgang til et grunnsortiment med gode betingelser, og samtidig anledning til å benytte andre leverandører for å tilpasse sortimentet til det lokale markedet.
- Vi satt oss et ambisiøst mål om økt kjøp på 150 millioner kroner for 2019 fra Brødrene Dahl. Vi leverte definitivt på dette, uten at jeg vil avsløre nøyaktig hvor vi landet. Dette sier noe om engasjementet og lojaliteten hos våre medlemsbedrifter, sier Theie.
Foruten gode betingelser, har den langsiktige avtalen gjort det mulig å jobbe mot felles mål, kunnskapsdeling og effektivisering. Theie ser frem til å videreutvikle samarbeidet i 2020.
- Vi skal fortsette å utfordre alle våre leverandører, og skal samtidig bidra til å videreutvikle den gode starten. I tillegg til en fortsatt god utviklingen i salget, skjer det mye spennende på produktsiden og strategiske endringer som våre medlemsbedrifter vil få glede av.
Også Brødrene Dahl, som er en del av Dahl Optimera-konsernet, er godt fornøyde med resultatene av samarbeidsavtalen med VVS Norge i 2019.
- VVS Norge kom inn som et friskt pust i VVS-bransjen og har bidratt til at vi alle har måttet tilpasse oss og tenke nytt. Det er kunde som byr på tøffe diskusjoner, men alltid med en profesjonalitet og en lojalitet til planene som er lagt. Det er imponerende hva vi har klart å få til sammen, sier Asbjørn Vennebo, konsernsjef i Dahl Optimera Norge.