Kommunen har siden 1997 brukt nærmere 13 milliarder kroner på skolebygg.
- Dette er selvfølgelig gledelig. Vi er svært fornøyd, sier adm. direktør Knut Jonny Johansen som ser på budsjettforslaget som en tillitserklæring til Undervisningsbygg. - Her er det bare å brette opp ermene for å skaffe nok elevplasser.
Kommunen står foran store utfordringer ved å måtte skaffe til veie 10.000 elevplasser de kommende ti år på grunn av sterk befolkningsvekst.
- Nytt for 2009 er en post på 350 millioner kroner som er en avsetning basert på foreløpige estimater for en rekke investeringsprosjekter. Etter hvert som prosjektene blir mer konkrete i forhold til innhold og kostnader, vil det bli godkjent spesifiserte investeringsrammer, forteller Johansen.
Kilde: Oslo kommune


![BD Sentrert blå (3)-1[1]](https://img1.custompublish.com/getfile.php/5482895.2971.uszzjb7la7aput/0x70/6501136_5482895.jpg)
