Arjonsmart består av et komplett system som styrer alt fra elektriske enheter som plugges i stikkontakten, til Arjonfloor gulvvarme og radiatorer. Et produktspekter som stadig utvides med nye komponenter, og som styres kun med en app. 

Enklere får du det ikke! 

- Med nettverksstyring eller appstyring kan du definere egne regler for de ulike funksjonene, og i realiteten tilpasse hverdagen som du vil.

Rimelig inngangsbillett

Har du varmestyring fra Armaturjonsson, kan du kjøpe en nettverksport, som er selve hjernen i Arjonsmartsystemet. Denne enheten gir deg muligheter for utvidelser av anlegget med smarthuskomponenter som smartplugger, vindussensorer etc. Den gir deg også tilgang til alle tilkoblede enheter via din mobile enhet.

- Inngangsbilletten til smarthussystemet fra Armaturjonsson er svært rimelig og enkel, påpeker han. 
- Det gjør terskelen litt mindre for alle de som i utgangspunktet ikke er så interessert i smarthus. Mange har allerede varmestyringsenhet på veggen, kanskje som følge av at man har kjøpt seg ny leilighet. Bare med en nettverksport, så har man allerede en app – og derfra er det bare å supplere med et helt univers av komponenter. Det blir en litt lavterskelmåte å ta kontroll på strømforbruket og øke sikkerheten i boligen på. Ikke minst i disse tider med galopperende strømpriser, sparer du inn investeringene innen kort tid som følge av lavere strømregning. 

- For mange er også den økte komforten like viktig. Har du en hytte med varmestyring, er det behagelig å kunne varme opp hytta før du ankommer. I det hele tatt er det veldig mange bruksområder, og vi prøver å skape stor bevissthet rundt mulighetene dette gir for mersalg, sier Thomsen.

God respons i markedet

Armaturjonssons termostater er veldig brukervennlig både for rørlegger og sluttkunde, og har fått veldig god respons i markedet. Disse kan koples opp mot eksempelvis Amazon Alexa og Google Home, slik at man kan regulere varmen ved stemmebruk. 

- Dette er både spennende og nyttig, og det er litt kult at rørleggerne kan levere et slikt produkt. Det bør være et veldig godt salgsargument overfor deres kunder. Men det handler om at rørleggerne blir bevisst på at de kan selge mer enn bare rør og andre synlige produkter. Ved å tilby vårt smarte system, får de et helt nytt markedssegment å boltre seg i. 

Smartstyringen har også tatt teknisk support opp til et nytt nivå.  

- Når vi skal hjelpe rørleggeren, si han eller hun står ute på et hyttefelt i Norefjell helt alene og lurer på hva som er feil med anlegget, kan vi logge oss inn fra kontoret og bidra til å få anlegget opp å gå. Det blir dermed en helt annen måte for oss å drive teknisk support på. 

- Hvordan tenker dere i forhold til å markedsføre disse mulighetene overfor rørleggerne, og ikke minst tilføre dem kompetansen de trenger? 

- Vi prøver å få fram produktenes egenskaper gjennom flere kanaler. Blant annet er vi ute på skoler og prater og vi deltar på messer og drar på bedriftsbesøk. 

Han trekker også fram produkt- og opplæringsvideoene som legges ut på hjemmesiden som en populær arena.

- Vi lanserer «ukens videotips» på sosiale medier for et aktuelt produkt eller system flere ganger i måneden. Der viser vi litt mer av mulighetene som finnes, og et stadig økende antall visninger viser at dette er en nyttig og etterspurt kommunikasjon. Det ser vi også av salgstallene etterhvert som flere omsetter kompetansen i praksis.  

- Vi oppfordrer også bedriftene til å gi en ansatt rollen som superbruker, og drar da ut og sørger for å gi vedkommende tilstrekkelig opplæring. Moderne rørleggere i dag har tatt et langt steg inn i den digitale verden ved å tilby styringssystemer. Og vi har bare sett begynnelsen! 

Rørleggere liker smarte dingser

Armaturjonsson leverer de mest elementære produktene gjennom grossistleddet, de øvrige tilbys gjennom deres nettbutikk https://arjonshop.no - en proffbutikk for rørleggerne. 

- Mitt inntrykk er at rørleggeren synes det er kult med smarte dingser. Spesielt de unge som kommer inn i bransjen er veldig adaptive til å ta systemet i bruk, og det tar ikke lang tid før de skjønner logikken i det. Og når du som rørlegger kan sitte på kontoret å sette opp varmesystemet via appen på smarttelefonen før du drar ut til kunden, framstår det som veldig profesjonelt for sluttkunde. Dessuten er det veldig effektivt og tidsbesparende ved at rørleggeren slipper å stå ute og knote, påpeker produktsjefen. 

- Har kunden smartstyring kan rørleggeren sitte to timer unna – eller ligge på en solseng i Spania om du vil – og drive feilsøking. Skyldes feilen eksempelvis at kunden bare trenger å bytte batteri i termostaten, kan rørleggeren sende melding om det uten å måtte rykke ut. 

- De som har tatt Arjonsmart i bruk, begynner virkelig å skjønne mulighetene med dette økosystemet. Vi får veldig positive tilbakemeldinger fra rørleggere som har tatt Arjonsmart i sin portefølje, og de får tilsvarende gode tilbakemeldinger fra sine kunder.  

- Med andre ord: Vinn-vinn for alle parter! 

https://www.armaturjonsson.no/produkter/smarthus